en höna i vårt garage?

Haha, vilken grej!
Först o främst kan jag börja med att berätta att det har varit otroligt lugnt på jobbet. O så har det gått otroligt fort. Började väl kanske vid kvart över sex med läggningarna o vi va klara vid lite i sju (!?). Aldrig varit med om att det har gått så fort. Så när vi va klara tog vi oss lite dricka o en kaka. Det va vi väl unnade :)
När jag slutar kör jag till Preem för att köpa cigg till mamma o när jag kom hem skulle jag köra in bilen i garaget. Börjar med att ta bort cykeln o tända lyset. Sen kör jag in bilen rakt o fint o när jag är klar o ska hoppa ur o låsa o så, så sitter det en höna på vår gräsklippare!? Ehm, jag trodde ju självklart att det va ett skämt först, men den började kackla lite o det va nog först då jag verkligen fattade vad det va :P
Ropade på mamma o dem att dem skulle komma o kolla, o till svar får jag:
"Jaaha, är den där nu! Den har gått o strosat runt i trädgården ett tag!"
Haha, jaha. Så jag fick ta på mig ett par handskar o ta den under armen för att släppa av den vid hästhagarna. Men vad gör hönan? Jo den vänder o går med mig som en svans. Sa till den att gå hem, men inte lyssnade den på mig, så jag fick ta den under armen ännu en gång för att släppa av den lite längre bort. Men då följde den efter mig igen. Så jag fick gå ända bort till hönshuset för att släppa av den. Satt o klappade den lite, så nu är vi riktiga mates. Man känner sig verkligen som en hönsmamma ;)

Sitter o käkar just nu. Klyftpotatis, beasås o kyckling blev det. Hur gott som helst. Ska snart ta en sväng  på pilatesbollen o efter det blir det duschen! Yummie, längtar efter den. Tror inte jag är riktigt kry heller, huvudet o magen vill inte som jag vill :( Jaja, blir nog bättre imorrn förhoppningsvis.
Funderar på vad jag ska hitta på efter duschen. Vill göra något samtidigt som jag vill gå o sova så just nu har jag ett väldigt svårt dilemma :D Får väl se vad jag hittar på!
Nu ska jag ta o prata med min andra halva Nathoe. Give me her! Vill umgås med henne nu. Va länge sen jag träffade henne :( <3

Ha nu en underbar kväll o sov gott. Puss på er.

Kommentarer
Postat av: jessie

hahah, en höna? bor ni mitt ute i ödemarken eller?

2008-11-06 @ 15:58:13
URL: http://jessicaronn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0