LÖRDAG OCH SÖNDAG

Hej allesammans!
Denna helg har varit minttubra. För er som vet hur mycket jag avgudar minttu, vet också hur bra en helg kan vara då!
Igår va jag o käresta i Skarmansmåla hela dagen. Kristina o Nisse åkte till Växjö/Ingelstad/Väckelsång/Någonannanstans på förmiddagen o kom hem någongång på eftermiddagen. Så jag o käresta passade på att duscha o bara mysa i soffan. När dem kom hem käkade vi köttfärssås o pasta. Mums på det! Sen gick jag o käresta runt sjön. Han berättade att dem brukade leka "Vita/Röda rosen" där i skogarna. Haha, att dem bara orkade. Lät faktiskt väldigt jobbigt.
Jag erbjöd Kristina att följa med på vår promenad eftersom hon va sömnig o skulle på fest, men det va inget Marcus va så sugen på! Så hon fick göra sig iordning istället :P
Efter vår promenad tog vi fram monopolet o spelade en bra stund tills Krille kom på besök. Han o Nisse drack lite whiskey o började prata högljutt så det gick inte att tänka på spelet. Man drogs med i deras snack, vilket va trevligt! Vid halv sex tiden körde käresta upp dem till Rävemåla o när han kom hem funderade vi på hur vi skulle spendera kvällen. Det slutade med monopol, massa öl, massa cider o massa mumsig minttu med min kära bror. Mamma va också bra på g, fast hon skulle upp o jobba idag ;)
Imorse va de inte alls lika roligt att stiga upp. Huvudet värkte, mådde lite dåligt o ville inte alls stiga upp. Men jag tog mig i kragen o gav hunden mat för att sedan ta en promenad med honom. De va nog det som behövdes, för när jag kom hem va jag fit for fight igen :) Käresta o lillebror började göra pannkakor o jag började plugga. Inte alls lika kul, men med lite avbrott med tvätthängning, diskmaskinsurplockning o rökning funkade det. Käkade efter det pannkakor (vid ett-tiden sådär) o efter det satte jag igång med pluggandet igen. Rakt över mig satte sig käresta o lillebror för CS-spelande. Inte mitt favoritspel, men tycker dem det är roligt så får dem väl spela.

Dagen idag har med andra ord bestått av plugg, lite lite mys, matlagning (till middag blev det mumsiga crepes med kantarellstuvning), diskmaskinsurplockning o tvätthängning så det har gått ganska fort. Ska snart sätta igång med mitt pluggande igen innan käresta kommer tillbaka från farsdagsfirandet. Hur har dagens farsdagsfirande sett ut för er? :)

     

Detta är då min helg i bilder. Första bilden är på käresta o lillebror med sina underbara smajl, andra bilden är på kära mamma som dansade sig fram genom köket till låten "Cocco Jambo", tredje bilden är på vovven som är en trogen vän genom alla matlagningar, fjärde bilden är på kärestas o lillebrors CS-spelande, femte bilden är min mumsiga kantarell stuvning (ser kanske inte så himla mumsig ut, men den va kanongod) o min kära geografibok får avsluta det hela!
Hoppas ni har haft en lika rolig/mysig helg som jag har haft! Puss på er



FÖRRESTEN, alla dagars jävla i-landsproblem är den här förbannade Johan i Idol! I fredags hängde han löst, kunde han inte åkt ut då? Jag tycker alltid att han skriker när han sjunger, att han är ful o att han är allmänt störig. Lars däremot, som åkte ut, gjorde ett mycket bra framträdande i fredags va inte alls rätt person till att lämna! Hur vore det om alla satans fjortisar slutade ringa o rösta på denna förbannade Johan!? Dem hade gjort de flesta jag känner en väldigt stor tjänst genom att låta honom åka ut!
O sen efter hans Idoltid ska han helst inte sjunga alls. Han låter som en tupp som har fått spelet! O där med basta...

Kommentarer
Postat av: Nettan

Instämmer fullt ut kunde inte sagt det bättre själv

2008-11-09 @ 22:43:48
Postat av: jessie

Jag haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaatar Johan palm, men jag hatar Lars ännu mer. Han är så jävla indie enligt sin egen teori, men ställer ändå upp i ett kommersiellt program endast av den enkla anledning att han vill bli sedd. Han sa ju själv att han inte ens ville vinna. Jag tycker det var rätt person som åkte ut, även om johan sjunger som en skadeskjuten kråka så vil han ju trots all vara där.



Heja Kevin!

2008-11-10 @ 10:56:28
URL: http://jessicaronn.blogg.se/
Postat av: Angelica

ja johan ska ut, stör mig på den pojkstackarn! han gör bara bort sig för hela svenska folket!

<3<3

2008-11-10 @ 17:25:27
URL: http://angelicahammarstrom.blogg.se/
Postat av: Sara

Sverige röstar inte på hur han låter utan bara för att han är söt!!!

2008-11-10 @ 17:29:51
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: silly

men gud, cs? serri, aso tönt varning 1000. O den där grytan e grejen e, va e de :O såg förfärligt ut

2008-11-10 @ 17:30:05
URL: http://sillyhilton.blogg.se/
Postat av: Sara

Preciiiiiiis, men svenska folket tycker han är söt =P jag tycker han bara är en liten snorunge som kommit in i målbrottet och som låter för jävligt!

2008-11-10 @ 17:38:41
URL: http://candis.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv. Hahaha nej gud =D

2008-11-10 @ 17:41:38
URL: http://candis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0