MONDAY MORNING

Godmorgon, sovit gott?
Det har jag. Efter allt igår kunde jag nog inte sova bättre. Gårdagen va helt mysig. Vaknade väl vid elva-tiden så jag steg upp då o skulle ge hunden mat men Emelie satt vid köksbordet o sa att hunden redan hade käkat OCH varit ute. Oh så härligt, back to the bed. Jag väckte älskling o sen snoozade vi tillsammans ett tag. Myspys. När vi väl steg upp drack vi varsin kopp kaffe (eller älskling smuttade lite på min) o sen började jag städa. Så gårdagen bestod av städ/mys/kaffe/mys/städ osvosv. Sen på kvällen bar det av till Skarmansmåla för lite mat. Oh, det va såå gott. Kycklinggryta, potatis o grönsaker. Något av det godaste jag har ätit. Sen pratade vi o mös lite med dem innan vi åkte hemåt för att slänga oss i sängen. Låg med tända ljus o bara mös, lyssnade på dov musik o pratade om allt mellan himmel och jord. DET mina kära vänner, borde man göra mer, fyy va mysigt det var!

I lördags körde vi Annapanna o Isabell till Karlshamn. Karlshamn är en jävla skitstad där det vimmlar av poliser som inte har något bättre för sig än att ta fyllon, moppedister och bilister! Jag blir så förbannad..
Jag o älskling skulle (efter vi hade släppt av dem vid Harrys) åka till Ronneby eftersom han fick för sig att ett par bekanta hade stuga där så vi tänkte kolla in den o så, men när vi kommer till Ronneby så kommer älskling på att dem har stugan i Karlskrona. Ehm, okej, så vi åkte o kissade på en äng, sen åkte vi tillbaka till Karlshamn. Efter halva vägen börjar en bil köra efter oss o vi blir såklart jättrerädda, det kunde ju vara vem som helst. Medans den jävla bilen körde upp oss i röven med jämna mellanrum, så försökte vi få idioten att köra om oss. Men när vi svänger ner vid Karlshamn Ö så står det två polisbilar o en pikébuss o väntar, så vi trodde att de va något som hade hänt.
Men det va älskling som hade kört slirigt på vägen o bilen som låg efter oss var en civilpolis. Älskling fick 500 spänn i böter (kommer inte ihåg vad det va mer än de tonade framrutorna) o sen fick han ett protokoll med saker han skulle besiktiga bilen på innan den 16 december! Jag höll på att bli tokig.
O sen efteråt precis innan vi fick köra vidare så kommer det fram en killpolis (poliserna innan va brudar) o bad älskling redovisa varför han hade kört som han hade gjort på vägen. Älskling börjar ju prata på o så, o när han är klar så frågar polisen: "Så det va inget annat då?" O eftersom älskling inte förstår vad han  menar så säger han: "Vadå annat?"
Sen skrattar polisen till lite o så säger han: "Jaa, du vet den mänskliga faktorn!?"
HAHAHA; nej så kul hade vi inte och hade vi haft det hade vi inte sagt det till dig ändå tänkte jag ;)

Nu ska jag ut med hunden en långrunda, sen hem o köra pilatesövningarna. Lånade älsklings hantlar så ni ska jag träna mina skulderblad med. O än så länge är jag rökfri idag ;) Ska försöka en gång till nu. Det gick ju så bra förra gången, bara man ger sig faan på det. Försöka går ju!
Hörs senare, då ska ni även få lite bilder från helgen, ha tålamod :D Puss på er



maaarcus ♥ untill death do us apart

Kommentarer
Postat av: jessie

hahahahah, jag ösnkar att dne polisen hade stoppat MIG!

2008-11-17 @ 20:47:44
URL: http://jessicaronn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0