TIME TO DO SOMETHING

En ny dag, med inte så nya krafter. Känner mig lika seg som igår. Huvudet värker (trots alvedonen), magen gör ont o axeln är inte alls i form. När fan ska man känna sig på topp igen? Orkar inte med detta mer.

Idag ska jag trots alla mina värkar inte sitta i soffan o tycka synd om mig själv. Det ska jag spara tills jag är färdig med allt.
Just nu är det en karl här som byter kompressorn i vår panna. Då kanske inte elräkningarna är så himla höga mer. Men man vet ju aldrig. Dem har ju varit här o fixat den förr. Jag tror dessutom att huvudvärker beror på att hans "eldande" sprider en sån jävulsk lukt i hela huset. Det luktar förfärligt. Nästan så man vill evakuera hela byggnaden ;)
Men istället för att göra det ska jag ta tag i mitt rum. En RIKTIG storstädning ska nu ske. Jag ska byta gardiner, damma allt som finns att damma, flytta runt på lite saker, byta lampa i fönstret, dammsuga sängen (efter alla katt-och hundhår som finns där), piska madrassen, putsa speglar. Ja, ni förstår nog vad som ska göras. En riktig städning som jag inte gjort på år o dar ska äga rum idag! Jag ska även tvätta o göra iordning min garderob. Kläderna ligger huller om buller och jag har inte orkat ta tag i det. Ska gå igenom en kasse med kläder som ligger ute i förrådet med. Slängde ut massa kläder sist jag storstädade (en sån här storstädning har jag inte haft sen jag o älskade va på IKEA o köpte garderoben) o jag har glömt vad jag gjorde mig av med, men det ska jag ta reda på :)
Efter all städning blir det en välförtjänad dusch med en hårinpackning som grädde på moset. Yummie.
Hur hade ni planerat att spendera er dag? :)
Ha en bra dag. Hörs ikväll. Puss



erikahjärtamarcus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0