viva la diva

Dålig uppdatering, i know. Har helt enkelt haft annat för mig.
Jobbade ju som sagt i onsdags. Ganska fartfylld kväll. Ringde i telefonen hela tiden, alla skulle ha hjälp samtidigt o sen va det bara allmänt mycket.
Va ledig i torsdags o då vigde jag dagen åt att ta det väldigt lugnt. Tittade lite på TV, hade hårinpackning o läste lite. Sen fikade vi hos gammelmormor o umgicks lite där. Sen hem för att lägga sig i sängen o sova! Yeaah.
I fredags ringde telefonen typ vid 9 och det blev jobb mellan 13-21. Efter det kom älskling o umgicks med mig. Myspys med andra ord.
Igår va det jobb heeeela dagen. Jobbade 7-14 först, eftre det åkte jag o handlade till min kära mormor (för er som inte vet att min mammas mamma är död, observera då att mormor och gammelmormor är samma person). Tog en stund eftersom alla i hela världen höll till på ICA när jag va där. Va väl klar vid lite över tre. Åkte tillbaka till mormor för att lämna alla saker o efter det va det hemfärd. Finaly! Va väl hemma vid halv fyra o då är det ingen mening att slänga sig i sängen för en powernap. Blev två skedar soppa, mammas goda nikkaluktasoppa självklar, och vid halv fem åkte jag tillbaka till jobbet. Jobbade sen 17-20. Bestämde under den tiden att det skulle bli kinamat hos Angelica o Päron. Rockabilly-afton i Konga Folkets Hus så där höll älskling till.
Hämtade Angelica vid nio, efter hennes jobb, åkte till Preem för att hyra Sex and the city o köpa pepparkaksglass. Yummie på det. Tror minsann det är min nya favorit :)
Väl framme i Konga stod maten på bordet. Va länge sen jag käkade friterad kyckling, ris o sötsursås. Åh va gott det ääääär! Mera sånt, right?
Vilken kväll. Mådde illa för att jag hade käkat så mycket o så höll jag på att slå ihjäl mig. Tur att det va någon som skrattade åt det ;D
Vid halv ett tiden kom älskling till oss. Ehm, inte i sitt nyktraste tillstånd. Trilladepå golvet, somnade en stund på deras toalettgolv med en rund matta som täcke (!?), drack lite mer öl o höll på att trilla ner för trappan. Ett helvete va det att få ur honom ur bilen. Menmen, bäddade ner honom så fint så när vi kom in :)

Nu ska jag slänga mig i duschen. Sen ska jag föna håret, platta det, sminka till mig lite o vänta på att älskling ska komma hit i ta mig till överraskningen. Kan knappt bärja mig. Jag vill veta vart vi ska ;)
Men jag uppdaterar imorrn så får ni se! Ha en underbar dag o kväll.
Puss o kram




maaarcus ♥

Kommentarer
Postat av: Sofie

Den soppan är inte att leka med. :) mums mums

2008-11-03 @ 16:10:44
URL: http://sofieaberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0