en isfrusen erika har inget för sig

Så hon tänkte blogga lite, igen.
Är såå trött på att bara ligga hemma på soffan o inte göra ett skit om dagarna.
Dagen idag har varit helt kass. Jag har i stort sett suttit vid denna dumburken. Har dock kollat lite på TV med men finns ju inget bra. Blir så trött!
Har precis ätit mat (bättre sent än aldrig) men lillebror. Blev pulvermos och korv. Hur gott som helst!
Blev ingen joggingrunda idag, har på tok för mycket tränigsvärk i benen för det. Däremot blev det halvtimmesrundan med hunden. Lika bra motion det! Kanske är jag på bättringsvägen till att inleda en ny ritun? Det hade varit så nice.

Hm, när jag bodde hos Madde o co den sista dagen kollade vi på TV. Som alla vet är det ju förbjudet att göra reklam om nikotin o sånt, men på reklamen på trean visar dem reklam om alkohol. Whiskey o likör. Nikotin är farligt för hälsan och det är bra att man inte ser sånt på reklam (iofs marknadsförs det på annat sätt) men just på TV. Men är inte alkohol minst lika farligt? Det skadar också din hälsa och framför allt sin lever. Ett glas vin om dagen är iofs bra för hjärtat, men ändå. Jag anser faktiskt att alkohol och nikotin är i princip samma sak. Vad anser ni?

Sitter för tillfället o funderar på vad jag ska hitta på i morgon. Mamma tar bilen på morgonen, så härifrån lär jag inte komma. Man kanske skulle ta sig i kragen och verkligen hitta på något imorrn. Frågan är bara vad. Växjö är inte roligt att åka till, varken utan pengar eller själv. Aja, får väl se vad som händer.

Nu ska jag hoppa in i duschen tror jag. Fryser så in i norden så det är inte sant. Kanske ett varmt bad, DET hade varit ännu skönare. Synd är väl att man bara har ro att ligga i badet 10-15 minuter innan man blir rastlös :P
Ska bära in alla höstskor o min otroligt snygga höstjacka. Dags att packa på sig varmare kläder nu, kanske får ta o köpa in lite då med. Är lite dåligt med varma mysiga tröjor i garderoben!

Ska kika på lite hemsidor nu, sen slänga mig i badet.
Ha en fortsatt bra kväll.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0