BLODTRYCKSFALL?

Vet inte riktigt vad det har varit med mig idag. Imorse när jag steg upp kändes allt som vanligt. Pratade lite med mamma, drack en kopp kaffe och rökte med henne innan hon skulle åka. Började känna mig lite illamående så sa hej då till mamma och gick in. Hann inte ens få av mig jackan innan det blev helt svart för ögonen. Var riktigt yr, kallsvettig och det tog ett tag innan jag kom till toaletten. Spydde inte, men fick sätta mig ner eftersom jag inte kunde stå på benen. Riktigt äckligt.
Tog ett par alvedon och åkte till jobbet. Var mycket bättre ett tag men fick samma skit flera gånger på förmiddagen så jag gick till vår underbara sjuksköterska Eva som tog mitt blodtryck. Var bra, så hon trodde inte att det hade det med att göra först. Fick ställa mig upp - samma skit igen! Även där låg blodtrycket bra, men undetrycket hade minskat till 75 istället för ca 80. Var ingen stor minskning, men pulsen satte igång riktigt rejält när jag ställde mig upp. Blev i alla fall att jag åkte hem och nu mår jag lika pissigt igen. Vad är detta för skit?

Jobbade i alla fall till 12. Blev lite. Tänker pigga på mig massor till imorgon eftersom jag har kvällen då, 15.45-21. Fredag och lördag jobbar jag också än så länge. Hoppas på mer jobbtider. Känns iofs att jag inte gör något annat än att jobbar och så, men det är väl för att jag gått hemma så länge utan en skymt av en jobbtid. Härligt att vara tillbaka på den arbetsplats jag trivs mest. Sen hoppas jag ju självklart på en fast tjänst, men vem gör inte det?
Jag tackar i alla fall Angelica som bjöd mig på lite kaffe och skitsnack. Även om jag grimastiserade lite då och då tror jag att hon också tyckte att det var mysigt att ha lite besök :)

Nu ska jag hänga upp mina tvättade jobbkläder, slänga in en ny tvätt och sen slänga igång "Take the lead" som jag lånade av Ica. Inte sett den, så ska bli mysigt att lägga sig under täcket en stund och kolla på en film som man aldrig har sett innan.

Ha en bra eftermiddag ♥



Saknar mitt hår jag en gång i tiden hade. Dags att sätta igång att spara igen.

Kommentarer
Postat av: angelica

det är alltid mysigt att ha dig på besök =) <3

2009-12-08 @ 21:47:00
URL: http://angelicaahaammarstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0