LÅT MIG KLAGA LITE!

Precis vad jag tänker börja inlägget med. Orkar ni inte med mitt klagande, sluta läsa nu!
Det var i alla fall såhär: Jag jobbade natten till onsdag, struntade i att sova eftersom jag hade lovat att jobba och inte ville låta två andra vikarier jobba på tre avdelningar själva. Vid kvart över ett kom jag till jobbet, rökte och drack kaffe (som jag alltid gör) och sen satte jag igång att jobba. Han jobba 45 minuter innan Nettan frågar om jag kan åka på sjukresa för det var kris. Visst (man vill ju alltid ställa upp för laget och speciellt när det är kris), men egentligen ville jag inte. Klart man inte alltid har lust, men jag hade dessutom inte sovit någonting ju, så jag tyckte lite att dem kunde fråga de andra vikarierna som var insatta. Men det struntade dem i. Gick i alla fall ut och rökte i väntan på ambulansen och då kom min otroliga trötthet. Så jag frågade snällt en annan vikarie (nämner inga namn) om hon kunde tänka sig att åka men vad fick jag som svar?
"Jag har ingen lust!" Näe, vem fan har lust att åka på en jävla sjukresa då? Idiot..
Åkte i alla fall och igårkväll vid 20 på kvällen (eftersom jag hade kommit hem, redogjort vad som hänt osv för personalen och ätit) fick jag äntligen lägga mig i sängen. Så igår somnade jag som en stock efter ungefär 26 timmars vakenhet och därmed 7 timmars jobb. Låter inte som det var så jobbigt, men det slet på kroppen som fan!
Så, nu har jag klagat klart ;)

Idag kom älskling hit vid 11-tiden eftersom han är sjukling idag. Feber osv och det är inte alls kul. Jag åkte på möte hos Tommy som ansvarar för hemtjänsten och älskling åkte och besiktigade bilen. Jag fick fyra nya jobbtider (tis-fre nästa vecka) och älsklings skitbil gick igenom besiktningen. Mycket bra :) När jag kom hem käkade vi och sen bara var vi en stund. Efter det började jag städa lite och hade undertiden ett tredje värlskrig med hela huset. Nu ligger jag i sängen och älskling har åkt hem. Han blir en mammagris när han är sjuk och jag orkade inte följa med. Lite tråkigt iofs men nu är det som det är! Ska städa klart nu och sen ska jag poppa popcorn och sen slänga mig i sängen och kolla på Transporter 1. Riktigt bra film det där. Ha en bra kväll. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0