VÅRD OCH OMSORGSARBETE - MEDICINSK GRUNDKURS

Första dagen i "skolan". Inte för att jag ska vara där så mycket, men lite kommer det bli. Kom till skolan vid halv nio och träffade Helen vid kvart i ungefär och var klar redan vid 9.10. Snabb genomgång. Trodde det skulle ta hela förmiddagen eftersom jag missade förra måndagens möte/intro pga jobb. Ändrade ju sig sen i och med att resurs ville jag skulle jobba natt, men då var det redan för sent för att gå till introt. Va i alla fall klar vid 9.10 så jag knallade vidare till cafeterian där Icafisen satt. Så vi snackade massa skit, drack kaffe och "pluggade". Folk som känner oss vet hur det brukar gå med det där ;)
Efter skolan körde jag till gammelmormor för att lämna en salva och umgås lite. Länge sen jag var där nu förutom i jobbsyfte. Hälsar ju självklart på dem när jag jobbar, men annars blir det sällan, tyvärr. Hon skickade mig till apoteket för att inhandla Strepsils, vicks-salva och försvarets hudsalva. Fick mig en ordentlig cykeltur idag. Mycket skönt :) Senare i eftermiddag blir det en halvtimme med hunden. Har var ute ganska tidigt idag, så får bli promenad tidigare i eftermiddag. Var aldrig ute igårkväll som jag sa till mig själv att jag skulle, så får ta en extra hård runda idag!

Nu ska jag lägga näsan i böckerna och lära mig mer om vård och omsorgsarbetet :) Ska också kolla lite till på kläder. Hittade mer mumsigt på H&M som jag vill ha. Farligt det där! Ha det så bra. Puss

Kommentarer
Postat av: Marina

Det är en kärleksfilm som är så jädra bra. Till och med bättre än dagboken =0

2009-01-19 @ 17:44:39
URL: http://knasmarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0